miercuri, 28 ianuarie 2009

Cum am scăpat de mahmureală

Omu' bea de plăcere, de necaz sau din prostie. Eu m-am îmbătat de trei ori în viaţă: 1. de necaz, 2. să văd cum e (adică din prostie) şi 3. când nu ştiu ce a fost în capul meu. Cu vodcă şi cu vin. Cum m-am simţit? Rău. Am vomitat pe mine şi cred că m-am făcut de râs. Din câte ştiu, n-am făcut nimic din ce aş fi putut regreta mai târziu.

Răsfoind revista National Geographic, pe care am primit-o cadou (timp de şase luni) la aparatul foto cumpărat de curând, am găsit un articol care m-a amuzat - Cum să scapi de mahmureală. Eu n-am încercat nimic din toate sfaturile băbeşti sau medicale, aşa că nu ştiu să vă zic dacă sunt pe bune sau nu. Mie mi-a trecut de la sine, după câteva drumuri la toaletă.

Încep cu specialiştii. Ca să scapi de mahmureală, medicii recomandă un consum sănătos de apă, aspirină şi vitamine.

Şi-acum sfaturile băbeşti (care-mi plac la nebunie). Te pui pe picioare după o noapte sau mai multe de beţie (în funcţie de cât de mare e necazul sau, după caz, bucuria) cu:

-suc de roşii şi ouă (SUA)
- cafea (Italia)
- sare (Danemarca)
- zeamă acră de murături (Polonia)
- bere (Olanda) - cred că reţeta asta o să fie pe placul tuturor
- creveţi (Mexic)
- prune murate (Japonia)
- hering murat (Germania)
- ciorbă de burtă (România)
- ceai verde tare (China)
- crengi înfrunzite de mesteacăn (Rusia)

8 comentarii:

verbiaj. spunea...

si tu cum ai scapat de mahmureala?

Florentina spunea...

Pai cu drumuri la toaleta, eu asa am inteles :)

PETISA spunea...

verbiaj, tu nu citesti tot textul. uite cine e atenta.

verbiaj. spunea...

m-am facut ca nu observ. n-am intrat niciodata peste o doamna la toaleta.

verbiaj. spunea...

dar cu sex nu se poate scapa de mahmureala?

PETISA spunea...

pe vremea aia, nu ma uitam dupa baieti... ma intelegi tu. asa ca m-am descurcat cum am putut

Anonim spunea...

io, vasile
scuze de intruziune.
Prima intrebare retorică e cîţi esteţi beutori aici... Autoarea nu e, experienţa arată că trage de un pahar o noapte întreagă, poate în lipsa unei raţiuni sau a temerii că ar putea bea din prostie.
Na, acum io sunt un pic de acord cu ideea desentă, doar că din orice motiv ai bea, o faci by the book şi by default din prostie.
Un cunoscut (comun) a găsit de cuviinţă să imi spună că alcoholu e toxină. Era ziua lui şi toate paharele erau pline cu toxine... Mai puţin am meu, care avea toxină de cola... Din nou, de acord, şi voi trece peste faptul că orice pui în gură se şi te degradează (de la mîncare pînă la tutun). Şi atunci?!
Omu bea... s-a chinuit de cînd s-a ridicat pe picioarele din urmă să-şi distrugă imaginea privită drept a realităţii. Mai mult, cînd creheraşu a evoluat suficient pentru lucruri abstracte, ăla ameţit de varii substanţe abuzate a devenit inteligentu turnei, o beţie = o revelaţie.
Toată lumea fuge de realitate, chiar şi cei care nu beau. O fac mai "rafinat" cică, mă rog, asta e altă discuţie...

Auzi, din experienţă personală, şi cred că am ceva, mersu la umblătoare nu te scapă de beţie, ci numai de apa în care fu alcoholul. Prin urmare probabil te-ai dres cu un somn.

Iar ciorba de burtă e un remediu bun, iar testat.

Problema e ce bei. Dacă stii ce si cum, adormi chiar si din picioare, şi gata.

Berea dă alături de ţuică cele mai nasoale mahmureli. Vodka e bună dreasă cu suc de rosii, deşi merge cu orice zeamă dulce, şi nu dă dureri de cap. La fel şi vischi, numa să fie din cel original, nu facut in curte si colorat cu caramel...

Vinuri seci, the best.

Apoi contează ordinea. Cel mai bine bei acelaşi lucru all the way. Amestecul te pune in buci instant uneori, cert e că dai la raţe de nu ştii ce te-a lovit iar zilele următoare nu sunt vesele deloc. Merge vin după bere, invers e catastrofă, vorba populară are dreptate. Mai merge bere cu tărie, vezi obsesia latină a berii cu techila.

Mă rog, astea sunt concluziile mele. La mine ţin principiile, beţiile profunde din care să mă ridic intrebîndu-mă unde sunt şi de ce au fost rare (şi toate cauzate de negativele de mai sus).

Acum, ca să bei şi să nu te duci, poti incerca dacă te ţine stomacul nişte ulei intre pahare, e o metodă clasică, io nu am testat-o pencă nu îi văd rostul, dacă bei bei să te ameţeşti nu să fii un pic mai treaz...

Iar treaba cu sexu... mi se pare tristă. E putin probabil să scapi de beţie, dar poţi încerca, numa să nu te rătăceşti în faptă, deci opreşte-te la timp din beut.

Hai că m-aţi distrat

PETISA spunea...

hai ca m-ai distrat tu pe mine, domn vasile... da' de unde stii tu atatea? :) M-am rupt de ras. Promit ca data viitoare cand vin pe la voi beau un pahar de vin cu tine.