sâmbătă, 17 ianuarie 2009

Amintire de la Grigore Vieru

N-am citit nicio poezie de Grigore Vieru. Știu doar că este din Chișinău, probabil unul dintre marii poeți de peste Prut. Poate exagerez. Ieri, am aflat că, în urma unui accident urât, a fost internat în stare gravă la spital. Medicii români de la SMURD s-au deplasat la Chișinău pentru a-l aduce pe Grigore Vieru la București, la spitalul Floreasca. Din păcate, la fața locului, și-au dat seama că starea critică în care se află poetul nu permite un zbor cu zdruncinături. Acest lucru i-ar putea fi fatal. Grigore Vieru e cunoscut și la noi, dar nu știu cât de apreciat este. Văzând la televizor știrea cu accidentul său, mi-am adus aminte de o întâmplare povestită de mama. Grigore Vieru s-a internat, acum mulți ani, la spitalul unde lucrează mama, din Călimănești, Vâlcea. Mama mi-a zis că era foarte respectuos, se ridica de pe scaun sau de pe pat ori de câte ori intra o femeie (cadru medical sau nu) în camera sa. Era un om retras și scria tot timpul. Ca amintire, Grigore Vieru i-a dat mamei mele o ciocolată. O amintire frumoasă și dulce.

P.S. Îmi pare nespus de rău. Grigore Vieru a murit! Să se odihnească în pace!

Un comentariu:

Florentina spunea...

Exact asa mi-l imaginam pe omul asta. Sper sa asa cu bine din incercarea asta.