miercuri, 6 mai 2009

Lumea lui Nică de la Humuleşti

Vizita la casa părintească a lui Ion Creangă din Humuleşti a fost una dintre cele mai frumoase experienţe din acest concediu. Eram tot un zâmbet când am intrat în curtea în care se juca odinioară năzdrăvanul Nică. N-am cum să nu fiu emoţionată când vorbesc despre Creangă. Am crescut cu poveştile lui. Cu atât mai mult cu cât am trecut pragul casei sale. Casă e mult spus. Este o bojdeucă, alcătuită dintr-o încăpere micuţă unde dormeau mai multe suflete, - dovadă stau cele trei paturi din cămăruţă. Mai există o încăpere îngustă, acum goală, care probabil a fost o cămară, plus un hol micuţ. În spatele casei este o magazie. Şi cam atât. Lângă bojdeuca lui Creangă, a fost deschis "Parcul tematic Ion Creangă", cu toate personajele sale de poveste: mătuşa Mărioara, Smărăndiţa, Moş Chiorpec, capra cu trei iezi, ursul păcălit de vulpe, dar şi mâţa care zăpăcea ciucureii de la sobă. Ei, ce mai poveşti! Savuraţi imaginile cu lumea lui Nică de la Humuleşti.


















(c) fotografii de Petisa

3 comentarii:

loredana şi robert spunea...

frumoase fotografiile. ultima data cand am fost noi la humulesti nu erau personajele astea din povesti acolo.

PETISA spunea...

m-am simtit chiar bine la dl. Creanga acasa, printre personajele sale. prea putine case memoriale sau muzee din Romania ne fac sa ne simtim in largul nostru.

PETISA spunea...

multumesc din nou pentru compliment. nu stiu ce m-as face fara aparatul foto in concediu...