luni, 15 decembrie 2008

Ce nu ştiam despre Ceauşescu


Ceauşescu joacă şah

Iar Elena bagă remi.

(c) Fototeca online a comunismului românesc

Astăzi am primit un email în genul "ştiaţi că"... În cinci paşi, am mai aflat câte ceva despre perioada Ceauşescu:

1. În 1968, natalitatea s-a triplat faţă de anul 1966. Tot 1968, în toată ţara, s-au aprobat doar 28 de divorţuri.

2. Moş Gerilă l-a înlocuit pe Moş Crăciun în 1948, deoarece acesta din urmă era considerat de Partid " prea religios". Atunci, Partidul Comunist a decis ca zilele de 25 şi 26 decembrie să devină zile lucrătoare, iar Moş Gerilă să ofere cadouri copiilor pe 31 în loc de 25 decembrie.

3. Salariul oficial al lui Ceauşescu era în 1989 de 18.000 de lei, aproximativ 1.200 de dolari la cursul de atunci. Din această sumă, Ceauşescu depunea lunar 5.000 de lei la CEC, în contul copiilor săi.

4. În concediu, lui Ceauşescu îi plăcea să vâneze sau să joace cărţi, şah, biliard şi volei. Se spune că poetul său preferat era Mihai Eminescu. Se uita la filme poliţiste americane, iar serialul favorit era Kojak. (Da' era cult, nu glumă!)

5. Ceauşescu a aflat despre cutremurul din 1977 în timp ce se afla în capitala Nigeriei, la un banchet oferit de şeful statului nigerian. Iniţial, el a crezut că Bucureştiul a fost distrus integral din cauza beznei totale.

5 comentarii:

Florentina spunea...

Punctul 5 ti-l spuneam si eu :) Mai stiu ca trebuiau sa plece din Nigeria in Spania, intr-o alta vizita, dar au plecat spre tara. Cuplul Ceausescu. Asta mi se trage de cand am facut suplimentul legat de cutremur.

pantacruel spunea...

mi-a atras atentia in special punctul 4, îndeletnicirea numărul 3. mă intreb dacă l-aș fi bătut la șah, că joc destul de bine, m-ar fi pedpsit exemplar? si cum anume? :)

verbiaj. spunea...

panta, iar te lauzi ca stii sah? pana si de o insemnare cu ceausescu profiti, ca sa te lauzi?

PETISA spunea...

când juca şah, nea nicu îşi lua figura de intelectual. tare mă tem că vecinul de joc al lui ceauşescu era doar de decor. până şi la şah se pricepea.

P.S. eu chiar l-am pupat pe omul ăsta şi i-am dat flori când aveam vreo şapte ani.

pantacruel spunea...

verbiaj, asa sunt eu, un profitor. imi place profitul :P
abia astept sa te bat. la zaruri, ca la sah tare ma tem ca nu am adversari! :))