miercuri, 19 martie 2008

Până unde merge prostia




Mă gândesc şi îmi vine râd. Nu râd, pentru că e trist. Nu plâng, pentru că proşti am mai văzut. Şi îmi păstrez lacrimile pentru că am o presimţire că o să mai am parte de nătângi. Kanal D. Un post care se chinuie să existe, deşi se uită o singură persoană la emisiunile gogonate. Ieri-seară, acea singură persoană am fost eu. "Mă întreabă bărbate-meu: de ce te uiţi, măi, aici?" "Păi, vreau să văd până unde merge prostia". De altfel, şi prostia mea că am pierdut timpul aiurea cu, cu, cu... o aiureală. "Accepţi sau nu", se numeşte emisiunea de care vă vorbesc cu atâta spor. Cove, prezentator. Zânul Zânei de la Surprize-Surprize. Acum, la Kanal D, pe bani mulţi şi minte puţină. Fata trebuia să ghicească nişte numere din nişte casete pe care le deschideau, cu suspans, nişte zevzeci. Şi numerele alea să fie neapărat mici, ca să rămână în joc numerele mari, deci bani muuuuulţi. Dar fata noastră le nimerea p'alea mari, deci bani puţini. Şi dă-i cu plânsete când a pierdut 100.000 de lei. Cu lacrimi pă obraji şi faţă îmbujorată în palme. Tristeţe mare în sală. "Nu se poate. Nu îmi vine să cred. Doamne, nu se poate", ofta duduia. O nouă rundă, alte emoţii. Înainte de a alege o casetă cu numere, deci cu bani, Cove are o licărire. "Hai să o încurajăm", zice el. "Haideţi să ne ţinem de mâini". Dacă mi-aţi fi văzut faţa... În mijlocul emisiunii, oameni care păreau serioşi, îşi uniseră mâinile ca într-o horă a Unirii. Ba, mai rău. Ca într-o şedinţă de spiritism. Şi ca să vezi că toată butaforia asta n-a avut izbândă în faţa Celui de Sus, invocat atâta în emsiune, căci fata a plecat acasă cu buza umflată. Da, dar făcuse show.

Niciun comentariu: