sâmbătă, 10 mai 2008

Reclame interbelice

În Adevărul literar şi artistic din 1934 am găsit câteva reclame atât de "spumoase", exact ca pasta de dinţi Kalodont. M-am ţinut cu mâna de burtă de râs. Sfat: citiţi cu atenţie ce scrie în cropurile îngălbenite, mesajul e super funny.



Să înţeleg că mâinile şi le spălau tot cu pastă de dinţi şi cu periuţa? Hi, hi, hi.



De vânzare pretutindeni. La aprozar, la librărie, la cofetărie, la farmacie...


Comentariu de prisos... Dar nu poţi să nu remarci frumuseţea bălaie a lui Georgică....







Un pojar de pomină? Hă? Ce-o fi vrut să spună autorul? Ce te pui cu bestselăru'?


Dudue, e clar. Alungi plictiseala cu această genială, fenomenală, nemaipomenită carte despre o ţărăncuţă care a fost încoronată mare regină a frumuseţii. Şi uite aşa mai adaugi un strop de informaţie la cultura generală...






În cinci minute baba de 80 de ani devine o tinerică de 20 fără urmă de zbârcitură pe faţă. Şi nu uita: Se expediază acolo unde nu se găseşte.


Nu e o reclamă, dar mi-a plăcut mult desenul. Haios!

Un comentariu:

Eliza spunea...

De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România
Reclame interbelice şi din perioada communistă, expuse la Institutul Cultural Român

Joi, 29 aprilie 2010, de la ora 18.00, la Institutul Cultural Român (Aleea Alexandru 38) va avea loc vernisajul expoziţiei De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România. Expoziţia, realizată de Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Ucu Bodiceanu, profesori la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, cuprinde reproduceri ale unor afişe şi machete publicitare româneşti de la sfârşitul Primului Război Mondial până la căderea regimului comunist.

Întâlnirea dintre luxul interbelic şi utilitatea proletară, „invitaţiuni“ făcute de Bally, Sache sau Mociorniţa la achiziţionarea unor produse şi Ministerul Industriei, Petrolului şi Chimiei care „asigură aprovizionarea“, rime pline de umor şi sloganuri atrăgătoare – “Stomacul când ţi se-ntăreşte,/ Tablete tu le găseşte,/ Şi învaţă din Abecedar,/ Că doar Koprolu-i salutar.“ (Purgativ ideal de ciocolată) şi „Câtă vrajă are marea,/ Tot mai fermecată-i zarea!“ (Şampania, Elixir de bună dispoziţie şi tinereţe) – oferă o perspectivă de excepţie asupra modului în care generaţii diferite au fost ademenite să consume, şi nu doar atât: reclama spune poveşti despre oameni, mentalităţi şi atitudini care, privite peste timp, frapează sau stârnesc melancolia.

Branduri internaţionale versus întreprinderi cu denumiri înflăcărat-cutezătoare fac deliciul celor care îşi supun privirea unei experienţe cu adevărat contrastante: două tipologii artistice şi ideologice, desprinse parcă din două lumi. Şi, totuşi, este vorba despre aceeaşi Românie văzută de-a lungul a şapte decenii prin prisma reclamelor.

Expoziţia va fi deschisă în perioada 29 aprilie – 20 mai 2010. Intrarea publicului este liberă.

http://www.icr.ro/70ani_reclama